Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

Portal 2


Η Valve είναι μία εταιρία πολύ γνωστή για 2 κυρίως λόγους, τo steam και το Half-Life franchise. Ενώ λοιπόν οι fans περιμένουν το επόμενο επεισόδιο της σειράς Half Life, από το 2007, η εταιρία "αναλώνεται"  είτε στην ανάπτυξη του steam, είτε στη δημιουργία διασκεδαστικών co-op παιχνιδιών τύπου Left 4 Dead. Όμως που και που δημιουργεί και παιχνίδια στο σύμπαν του Half-Life. Η σειρά Portal ανήκει στη τελευταία κατηγορία και το Portal 2 είναι το τελευταίο μέλος της σειράς .

H σειρά Portal είναι ουσιαστικά puzzles πρώτου προσώπου. Με τη βοήθεια μίας συσκευής που δημιουργεί portals, τρύπες δηλαδή στους τοίχους ενός δωματίου που συνδέονται μεταξύ τους. Δηλαδή μπαίνεις απο τη μία και βγαίνεις κατευθείαν από την άλλη. Έτσι μπορείς να υπερκεράσεις εμπόδια που διαφορέτικά θα ήταν αδύνατο. Αυτό το απλό gameplay στοιχείο χρησιμοποιείται και στο 2 και ενσωματώνοντας και άλλα στοιχεία, δημιουργείται ένα game τριπλάσιας διάρκειας από τον πρώτο τίτλο. Επίσης η ιστορία είναι πολύ πιο προσεγμένη και ενδιαφέρουσα κρατώντας το ενδιαφέρον του παίκτη καθόλη τη διάρκεια.

Ο σκοπός του παιχνιδιού για μία ακόμα φορά είναι η κεντρική ηρωίδα, η Chell, να ξεφύγει από την εγκατάσταση της Aperture στην οποία βρίσκεται. Αν και τα δωμάτια είναι εκπληκτικά σχεδιασμένα και, όπως είπαμε, έχουν προστεθεί και άλλα στοιχεία πλυν του portal gun, ο τρόπος για να φτάσεις στην έξοδο του κάθε δωματίου δεν είναι κάτι το τρομερό. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ενώ δοκίμαζα κάτι εξεζητημένο, σε προκαταβάλλει η σχεδίαση για κάτι τέτοιο, η λύση ήταν κάτι πολύ πολύ πιο απλό. 

Γραφικά η Valve χρησιμοποιεί την Source engine, τη μηχανή γραφικών δηλαδή που χρησιμοποιεί από το Half Life 2 και μετά. Είναι πραγματικά απίστευτο πως μία μηχανή τόσο παλιά μπορεί ακόμα και σήμερα, 8 χρόνια μετά, να ξαφνιάσει ευχάριστα με τις δυνατότητές της. Η ομάδα δημιουργίας του τίτλου ξεζουμίζει τη μηχανή. Η μηχανή αποδίδει τέλεια ανεξάρτητα του τί γίνεται στην οθόνη του Η/Υ ή της τηλεόρασης μας, αν κάποιος το παίζει σε 360 ή PS3. Ηχητικά το παιχνίδι είναι επίσης εντυπωσιακό, με ένα όμορφο soundtrack ικανοποιητικά ηχητικά εφέ και ερμηνείες πραγματικά κορυφαίες από τους ηθοποιούς που δίνουν τις φωνές τους (περισσότερα στην επόμενη παράγραφο). Και σε αυτό τον τίτλο το τραγούδι στο τέλος έγραψε ο Jonathan Coulton, και αν και δεν είναι το ίδιο επικό με το αντίστοιχο του πρώτου Portal είναι πάρα πολύ καλο.

Ένα πράγμα που με εντυπωσίασε και έχει κάνει τόσο αγαπητό το τίτλο, όπως άλλωστε και κάθε τίτλο της Valve, είναι οι άκρως ενδιαφέροντες χαρακτήρες που η τελευταία δημιουργεί. Είναι αυτοί που κρατάνε την ιστορία σε τόσο ψηλά επίπεδα. Χαρακτήρες με το δικό τους lore, ξεχωριστές προσωπικότητες. κάποιους από αυτούς μάλιστα δεν τους συναντάς καν στο παιχνίδι. Καταπληκτική δουλειά έχει γίνει και στην επιλογή των ηθοποιών και στη δουλειά που έχουν κάνει αυτοί. Ξεχωρίζουν οι Ellen McLain, παίζει ξανά την GlaDOS, J.K. Simmons που παίζει τον Cave Johnson τον ιδρυτή της Aperture Science και ο, καλυτερος όλων για μένα, Stephen Merchant που παίζει και τον πιο ενδιαφέρον NPC των τελευταίων χρόνων στα video games, τον Wheatley. Ειδικά στον τελευταίο οι ατάκες είναι μία και μία και σε συνεργασία με το υποκριτικό ταλέντο του Merchant, κάνουν τον χρήστη να ανυπομονεί για την επόμενη.

Το παιχνίδι έχει και co-op campaign για 2 άτομα. Αυτό είναι μία ξεχωριστή ιστορία και σκοπός είναι πάλι να τελειώσεις να υπερκεράσεις εμπόδια σε κατάλληλα  ιδιοφυή διαμορφωμένα δωμάτια . Για τον υπερκερασμό των εμποδίων απαιτείται η συνεργασία των 2 ατόμων που παίρνουν μέρος και η διασκέδαση είναι δεδομένη.

Τί να γράψει κανείς για το Portal 2; Ότι πρέπει να μιλάμε για ένα από τα 3-4 καλύτερα games της προηγούμενης χρονιάς είναι το μόνο σίγουρο. Οι μάγοι της Valve δίνουν ένα παιχνίδι πληρέστατό και πανέμορφο. Με χαρακτήρες ενδιαφέροντες και ευχάριστους η εταιρία δημιούργησε ένα διαμαντάκι κάνοντας την αναμονή για το επόμενο κεφάλαιο του Half-Life λίγο πιο υποφερτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: