Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

Metal Gear Solid 3 : Snake Eater(PS2)


To MGS 3 το τελείωσα την Πέμπτη. Είναι από εκείνα τα παιχνίδια που σου μένουν. Που το σενάριό τους θα μπορούσε ανετότατα να γίνει ταινία, αν και θεωρείται το ίδιο ως παιχνίδι-ταινία. Πίσω από αυτό το τίτλο, όπως και από όλη τη σειρά, κρύβεται μία ιδιοφυία της βιομηχανίας του gaming, o Hideo Kojima.

<-----Spoiler----->
Η ιστορία του παιχνιδιού, λαμβάνει μέρος το 1964, όπου βλέπουμε το πρώτο παγκοσμίως, σύμφωνα με το σενάριο, HALO jump από τον Snake στο πλαίσιο μίας ειδικής αποστολής ώστε να σωθεί ένας Ρώσος επιστήμονας που έχει ζητήσει πολιτικό άσυλο, μιλάμε για την εποχή του Ψυχρού Πολέμου. Είναι προφανές πως ο Snake από τα δύο προηγούμενα παιχνίδια δεν γίνεται να ζούσε τότε. Οπότε ποιός είναι αυτός ο τύπος που έχει την ίδια φωνή αλλά και εμφάνιση με τον (παλιό) Solid Snake; Όποιος έχει παίξει και θυμάται το πρώτο Metal Gear Solid κατάλαβε. Το σενάριο περιέχει πλήθος εκπλήξεων και ανατροπών και το θεωρώ ως ένα από τα καλύτερα που έχω παίξει
<-----End of Spoiler----->

Γραφικά, το παιχνίδι ξεζουμίζει το PS2. Δεν είναι τόσο τέλεια όσο στα δύο God of War, αλλά έχει τόσα άλλα στοιχεία, που το ανεβάζουν, που τα γραφικά, αν και εντυπωσιακά σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να μην τρελάνουν πολλούς. Ο ήχος δένει τέλεια. Τα εφέ και αυτά κάνουν τη δουλειά τους. Η μουσική που ακούγεται σε διάφορα σημεία είναι απλά επική, ειδικά στο τέλος.

Θα κάνω μία ειδική μνεία στο voice-acting. Το παιχνίδι σε αυτό τον τομέα τα σπάει! Πραγματικά τέτοιες προσπάθειες πρέπει να διδάσκονται. Μάλιστα σε συνδυασμό με τη τέλεια δουλειά που έχει γίνει στις εκφράσεις των προσώπων των ηρώων, το αποτέλεσμα είναι απίστευτο. Πχ. το πρόσωπο της Boss με τις μελαγχολικές εκφράσεις σε συνδιασμό με την απίστευτη ερμηνεία της Lori Alan δημιούργησαν έναν από τους καλύτερους χαρακτήρες στη gaming σκηνή.

Όσον αφορά το gameplay του παιχνιδιού κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Δεν χρησιμοποιείται όπως στα προηγούμενα το ραντάρ που δείχνει τη θέση του πρωταγωνιστή και όσων βρίσκονται κοντά του, όπως στα προηγούμενα MGS. Εφόσον βρισκόμαστε στο 1964 τέτοια gadgets δεν υπήρχαν. Έτσι η επιβίωση γίνεται αρκετά πιο δύσκολη. Ο Snake έχει ένα μετρητή αντοχής, ο οποίος όσο πιο ψηλά είναι, τόσο καλύτερα σημαδεύει και γενικότερα ενεργεί. Για να κρατηθεί αυτός ο μετρητής ψηλά ο παίκτης πρέπει να σκοτώνει φίδια, βατράχια,ποντίκια και να τα τρώει. Ένα χαρακτηριστικό πολύ ευφυές είναι πως αν ο χρήστης έχει κάποια φαγητά μαζί του για πάνω από 2 μέρες αυτά χαλάνε. Έτσι τύχαινε να σκοτώνω κάποια φίδια κάποια μέρα, να σώζω την πρόοδό μου και όταν ξαναφόρτωνα το παιχνίδι μετά από 3 μέρες, τα φίδια είχαν χαλάσει και δημιουργούσαν πρόβλημα στο στομάχι του Snake. Ακόμα στο inventory του παιχνιδιού o χρήστης να αλλάξει στολές στον Snake ώστε να είναι καλύτερα καμουφλαρισμένος ανάλογα με το περιβάλλον. Παρόλα τα προηγούμενα, προσωπικά, δεν εντυπωσιάστηκα από τα επίπεδα της δράσης όσο στο πρώτο MGS. Ίσως τότε ήμουν αρκετά χρόνια νεότερος και το είδος ηταν σχετικά νέο για μένα.

Το MGS 3 είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια στην ιστορία του PS2. O Hideo Kojima και η ομάδα του δημιούργησαν ένα αριστούργημα με σενάριο ανώτερο από πολλές ταινίες δράσης, ένα video game που αισθάνεσαι ευλογημένος που το έπαιξες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: