Δευτέρα 18 Ιουνίου 2007

Southpark returns! +Μία απορία


Είναι άνοιξη του 2004 και εγώ φοιτητής στο 7ο εξάμηνο Πληροφορικής και Τεχνολογίας Η/Υ στο ΤΕΙ Λαμίας. Σε ένα μάθημα( Τεχνολογίες διαδικτύου) της κατεύθυνσης την οποία ακολουθούσα, ο καθηγητής μας χωρίζει σε ζευγάρια και μας ζητά να κάνουμε εργασίες από τις οποίες θα πάρουμε και βαθμό για το μάθημα. Εγώ και το άλλο παιδί αποφασίζουμε να πάρουμε το θέμα για τα applets. Η εργασία έχει θεωρητικό κομμάτι, αλλά και πρακτικό στο οποίο πρέπει να φτιάξουμε ένα applet. Τρελαμένος εγώ με τα παιχνίδια, προτείνω να φτιάξουμε ένα. Ο άλλος μου λέει πως δεν έχει ιδέα από Java. Εγώ είχα κάνει κάτι εισαγωγικά μόνος μου αφού στο ΤΕΙ δεν διδασκόμασταν Java. Αφού πέρνουμε την έγκριση και από τον καθηγητή, μη μας πει κανένα κουφό στο τέλος, αρχίσαμε να προτείνουμε ιδέες. Εγώ πρότεινα ένα applet τύπου Sheep, είχα δει και κάτι flashάκια, και αφού και ο άλλος πείστηκε άρχισα να το κατασκευάζω. Μία εβδομάδα πριν το παρουσιάσουμε το έδειξα και στο άλλο παιδί και έιχε την φαεινή ιδέα να αλλάξουμε τα πρόβατα που είχα βάλει εγώ, με χαρακτήρες του Southpark. Μετά από κάποιες αλλάγές στον κώδικα γεννήθηκε το Southpark . O κώδικας της εφαρμογής εδώ (αφού μπείτε στη σελιδα δεξί κλικ και Save Link as στο rar αρχείο). Σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι να βάλετε τους χαρακτήρες μέσα στο σχολείο αλλά να περάσουν από το κενό στον τοίχο
Αυτό το applet θα μείνει για πάντα στην καρδιά μου αφού είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια μου στον κόσμο των applet αλλά και της Java γενικότερα. Δεν είναι κάτι αξιόλογο. Ούτε τότε ήταν. Η έλλειψη animation(φοβού τα threads...), το γεγονός ότι όλο το παιχνίδι βρίσκεται σε μία κλάση, οι ελλειπείς έλεγχοι που σαν αποτέλεσμα έχει κάποιοι από τους χαρακτήρες να πηδούν πάνω από την άκρη του τοίχου (λογω διαφοράς ύψους μεταξύ τους) και οι κοινές ατάκες ανεξάρτήτως χαρακτήρα το ρίχνουν πολύ. Θυμάμαι όταν κόντευα να τελειώσω, είχα γράψει στο όνομα μίας κλάσης το πρώτο γράμμα με μικρό και ο compiler δεν το χτύπαγε σαν λάθος αλλά δεν φόρτωνε τίποτα. Είχα χάσει δύο σαββατοκύριακα ψάχνωντας να δω τι φταίει δεν ήξερα και τόσο καλά Java τότε. Περιττό να πω για τις φωνές χαράς όταν το βρήκα.
Παρόλα αυτά έχω μία ΑΠΟΡΙΑ που όσοι ξέρουν ας βοηθήσουν. Στο αρχείο με τον κώδικα στο φάκελο pics δύο εικόνες οι wining και field είναι τύπου .JPG και όχι .jpg. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην τις φορτώνει το applet. Το περίεργο είναι ότι τοπικά τρέχει μια χαρά αλλά όταν το φορτώνω στο Internet.... Αν είναι λόγω case sensitive, τότε γιατί τοπικά τρέχει μια χαρά;
Επειδή πρόσφατα είδα το λάθος και το έλυσα μετονομάζοντας τις εικόνες, μου γεννήθηκε η ιδέα να το ξαναφτιάξω. Με αρκετό refactoring και νέα στοιχεία θα:
*Είναι τύπου JApplet για παραπάνω λειτουργικότητα

*Έχει animation

*Έχει εισαγωγική οθόνη

*3-4 πίστες

Έχω ενθουσιαστεί τόσο πολύ που σκέφτηκα να φτιάξω μέχρι και trailer αρκεί να σκεφτώ κάτι χιουμοριστικό.

2 σχόλια:

tkouleris είπε...

Επιτέλους ένιωσες. Άντε αρχισε να γράφεις λίγο κώδικα γιατι χανόμαστε. Ετσι θα αρχίσεις να πριονίζεις σιγα σιγά το δένδρο της java μέχρι να το ρίξεις και να το πάρεις σπίτι σου....(μιλώντας πάντα μεταφορικά)....

Javatzis είπε...

Η αλήθεια είναι ότι μετά από αρκετό καιρό έχω τόση πολύ όρεξη, με ένα project. Αν περίμενε πάντως από εμένα το δένδρο της Java για να κοπεί, θα ζούσε πολλά πολλά χρόνια με απλές γραντζουνιές :P